Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání a výchovu dětí a dospívajících
Felgrová, Alžběta ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoreticko-empirické rovině o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá teoretickým shrnutím chudoby a sociálního vyloučení. Vymezuje základní definice, koncepty a příčiny jejich vzniku. Práce dále pojednává o rizicích v kontextu vzdělávání, věnuje se vládní strategii, vzdělávací politice a institucím v České republice. Popisuje situaci na území České republiky a zaměřuje detailní pohled na demografický vývoj okresu Praha-západ. Cílem práce je zjistit, jak sociální pracovníci Městského Úřadu Černošice reflektují chudobu a sociální vyloučení a zdali má chudoba a sociální vyloučení vliv na školní výsledky. V rámci empirické části byl realizován kvalitativní výzkum založený na rozhovorech se sociálními pracovníky. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce. Klíčová slova: chudoba, sociální vyloučení, ochrana dětí, rovný přístup ke vzdělávání, rizikové chování, vzdělávací politika okres Praha-západ
Vliv chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání žáků druhého stupně základní školy v regionu Most
Pulgrová, Michaela ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání, a to v teoreticko-empirické rovině. Teoretická část práce poskytuje komplexní obraz fenoménů chudoby, sociálního vyloučení a nízkopříjmových rodin a následně je zachycuje směrem ke vzdělávání. Dále jsou zde objasněna teoretická východiska systému ochrany rodin a dětí. Text zaměřuje detailní pohled na specifika školního vzdělávání žáků z nízkopříjmových rodin v regionu Most, který je rozšířen kvalitativním výzkumným šetřením v praktické části práce. Výzkumná zpráva přináší interpretace dat z rozhovorů se žáky druhého stupně základních škol v Mostě, jejichž rodiny splňují atributy ohrožení chudobou. Výsledky praktické části zachycují způsob, jímž žáci vnímají vlastní vzdělávací kariéru. Výsledky výzkumných rozhovorů jsou dále konfrontovány se závěry výzkumných zpráv uvedených v teoretické části práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dopady chudoby a sociálního vyloučení na vzdělávání a výchovu dětí a dospívajících
Felgrová, Alžběta ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce pojednává v teoreticko-empirické rovině o chudobě a sociálním vyloučení v kontextu vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá teoretickým shrnutím chudoby a sociálního vyloučení. Vymezuje základní definice, koncepty a příčiny jejich vzniku. Práce dále pojednává o rizicích v kontextu vzdělávání, věnuje se vládní strategii, vzdělávací politice a institucím v České republice. Popisuje situaci na území České republiky a zaměřuje detailní pohled na demografický vývoj okresu Praha-západ. Cílem práce je zjistit, jak sociální pracovníci Městského Úřadu Černošice reflektují chudobu a sociální vyloučení a zdali má chudoba a sociální vyloučení vliv na školní výsledky. V rámci empirické části byl realizován kvalitativní výzkum založený na rozhovorech se sociálními pracovníky. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce. Klíčová slova: chudoba, sociální vyloučení, ochrana dětí, rovný přístup ke vzdělávání, rizikové chování, vzdělávací politika okres Praha-západ

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.